SP’Lİ İLHAN: AKÇARAY HİZMET Mİ HEZİMET Mİ?

MASA BAŞI PROJESİ

İbrahim İlhan, “Geçtiğimiz hafta aylardır süren gecikmeye rağmen Akçaray hizmete açıldı. 114 milyona ihale edilen bu projenin sağlıklı bir planlama sonucu ortaya çıkmadığını Kocaeli kamuoyu çok iyi biliyor. İki seçimde seçim meydanının propaganda objesi olarak ortaya çıkan bu fotoğraftan kaçamayan iktidar, başarısız bir seçim vaadinden kurtulabilmek için çareler aramaya başladı. Daha çok basının ve biraz da muhalefetin eleştirileri üzerine ne yapacaklarını bilemediler. Kentten haberi olmayan, kentin ihtiyaçlarını bilmeyen, ayakkabılarını bile makam şoförleri ile boyatmaya gönderen bürokratlar dâhice buluşla bu vebalden siyasileri kurtaracaklarını düşündüler. İddialara göre belediye başkanlarının olumsuz görüşlerine rağmen masa başında ve ekran fotoğrafları ile mimariden, şehir planlamasından, estetikten ve lojistikten anlamayan bürokrasi bu süreçte ne yazık ki karar verici olmuştur. Sivil toplum örgütleri, siyasi partiler, üniversite ve ilgili odalar bu proje ile ilgili çekinceleri hep ifade ettiler. Milletin parası ile ortaya çıkacak ve geri dönüşü olmayan bu projenin milletin ihtiyacını karşılamayacağı en başından belliydi. özellikle 15 Temmuz'un ortaya çıkardığı kaos ortamı, bu konuda ortaya çıkacak muhalif sesleri de gölgede bıraktı. Memleket dar bir geçitten geçiyor, milletin sesi kısılmak isteniyor havasında millete sormadan, danışmadan, düşünmeden, taşınmadan hayati kararlar almaya devam ediyorlar. Bu hayati kararları alan bürokratlar berbat projeleri geride bırakıp ikballerinin peşinde koşturuyorlar. Saadet Partisi olarak biz bu projenin kentin ortasında yatan bir demir ve beton yığını olduğunu söylüyoruz. Yirmi dakikada bir geçecek ve iki körüklü otobüsün çözeceği ulaşım ihtiyacını şehrin trafiğini altüst ederek içinden çıkılmaz hale getirdiler” dedi.                      

KENTİN TARİHİ DOKUSUNA SAHİP ÇIKILMALI

İlhan sözlerini şöyle sürdürdü: “Düşünebiliyor musunuz, iktidar günde yani 24 saatte sadece 7 kez geliş ve 7 kez gidiş için kullanılan bir hat var ve bu hat Gebze - Sakarya arasında aylardır kullanılmıyor. Son günlerde yapılan açıklamalara bakılınca daha iyi anlaşılıyor ki iktidar, raylı sistemin dişe dokunur bir faydasını bildiği için ve bugüne kadar da bu algıyı gizleyemediği için metro projesinden bahsediyor. Raylı sistem hattı, kentteki otopark sorunu ve kentin bu hatta erişim yolları planlanmadan ortaya çıkan bu demirli yol bir fayda sağlamayacaktır. Bu proje, işgal ettiği ve kesiştiği yollardaki lojistik maliyeti bile telafi edemeyecektir. Yapılması gereken şuydu: Aylarca şehirlerarası demir yolu hattı trafiğe kapatılmış ve iyileştirme sürecine geçmişken bu hat zemin seviyesinin altına alınarak şehir denizle dikey olarak buluşturulmalıydı. Tramvay hattına karar vermeden önce Merkez Bankasından Halkevine kadar olan da kentsel dönüşüm projesi kapsamında tarihi dokuya ve İzmit geleneksel mimarisine uygun bir kent merkezi ortaya çıkarılmalıdır. Yıllardır bu kenti yönetenler ellerindeki imkânlara rağmen hala kentin tarihsel merkezini, odağını ve çarşısını bile göremeyecek durumdadır. Kenti tanımayan ve bu tabiat harikası ve tarih mirası şehre demiryolu, metro ve avm gibi modern totemlerle süsleneceğini sanıyorlar. Hâlbuki kentin de kentlinin de ihtiyacı ortadadır. Biz bu kenti tarihi dokusuna ve karakterine uygun bir şekilde bu zorlama şehirli belediyecilerin elinden bir an önce kurtaracağız” İfadelerini kullandı.

Anahtar Kelimeler:
Ilhan BayramAkçaray
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner2

banner4

banner16

banner19

banner21

banner5

banner23

banner15

banner17

banner18

banner7