banner38

PEHLİVAN: ÜÇÜNCÜ DÖNEMDE RUTİN ÇALIŞMALARIN DIŞINA ÇIKACAĞIZ

Belediye başkanlarımızla yapmış olduğumuz röportajlarımıza bu hafta Körfez’in iki dönemdir başında olan Yunus Pehlivan ile devam ettik.

Yaklaşık 10 yıldan beri Körfez’i başarılı bir şekilde yöneten ve özellikle son zamanlarda yaptığı büyük projelerle dikkat çeken Pehlivan, dünden, bugüne ve bundan sonraki zamanda neler yapacağını gazetemiz aracılığıyla paylaştı.

Yine önümüzdeki dönem için önemli projelerinin olduğunu belirten başkan Pehlivan belediyecilik anlamında kendisinden merak edilen tüm soruları yanıtladı.

Ben sözü daha fazla uzatmadan sizi bu güzel röportaj ile baş başa bırakıyorum…

4 TANE AÇILIŞ PROGRAMI DÜZENLEYECEĞİZ

- Sayın Başkanım yapmış olduğunuz hizmetler o kadar fazla ki bunlarla ilgili bir açılış töreni düşünüyor musunuz?

Son dönemde yapmış olduğumuz hizmetlerle ilgili 2 grup yaparak iki tane açılış bayramı yapacağız. Bir tanesi Körfez Belediye Binası önündeki batta çıktı ve alt tarafta yaptığımız otoparklar ile ilgili bir açılış programı ve bir diğeri de Hereke’de tamamladığımız ve önümüzdeki 5-10 gün içerisinde bitireceğimiz 2 tane proje ile birlikte 3 tane projemiz var. Hereke ile ilgili farklı bir program yapacağız. Seçimlere kadar muhtemelen 4 tane açılış programı düzenlemiş olacağız.

- Önümüzdeki dönem Körfez’de yapacağınız hizmetlerden bahseder misiniz?

Birinci dönem Körfez’in kronikleşmiş sorunlarını çözmek adına yoğun bir faaliyet gösterdik; alt yapı çalışmalarının tamamlanmasına dönük çalışmalarımız oldu. İkinci dönem biraz üst yapıyla ilgili eksiklerimizi, sosyal donatılarımızı, mekânlarımızı hem çoğalttık hem zenginleştirdik. İnşallah bir sonraki dönemde de şehrimizi görsel olarak insanımıza sunmak istiyoruz. Estetik çalışmaları, caddelerle ve mahallelerle ilgili görsel anlamda batıda Dünya’nın gelişmiş ülkelerinde neler varsa onları Körfez’e kazandırmak için yoğun bir gayret içerisine gireceğiz. 3. dönem rutin çalışmaların dışında belki bir iki tane kalıcı eser ama onun ötesinde şehri şehir yapan unsurları Körfez’e getirmek istiyoruz, onunla ilgili büyük bir mücadelenin içine gireceğiz. Söz verdiğimiz şeyleri de muhakkak yapacağız.

HEREKE’YE CİDDİ YATIRIMLAR YAPILDI

- Hereke’ye çok ciddi yatırımlar yaptınız, bunlardan bahseder misiniz?

Hereke ile ilgili Dünya markası olan Hereke Halısını hem ulusal hem de uluslar arası arena da canlandırmak, insanların ziyaret ettiği, gezdiği, görmek istediği hatta uğramak zorunda kaldığı bir belde haline getirmekti gayretimiz. Bununla ilgili oraya milletvekillerimizle beraber bir çalışma yaptık. Demiştik ki; “Kültürel alanda Hereke’nin Halısını canlandırmamız lazım. Türkiye’nin neresinde üretilirse üretilsin Hereke Halısının patentini Hereke versin. Bununla ilgili bir kanuni düzenleme geliyor, alt yapısı yapıldı, inşallah sonuçlanacak. Onun dışında Hereke Kalesi ile ilgili çalışmalarımız vardı. Oradaki Sümer Camii’nin önünde sit alanı var ve orayı temizledik. Büyükşehir belediyemiz güzel bir çalışma yaptı. Yine Kaiser Wilhelm Köşkü’nün onarımı ve camii ile köşk arasında kalan belediyenin ve üniversitenin sosyal tesislerini kaldırıp –tabii yenisini yaparak – bu meydanı denizle kavuşturmaktı. Bununla ilgili üniversiteye sosyal tesis yaptık, belediyenin düğün salonu da bitiyor. Camiinin ön tarafını da açacağız, böylece bu sözümüzü yerine getirmiş olacağız. Tren garı ile ilgili bir restorasyon çalışması vardı o tamamlandı. Hereke’nin Cumhuriyet Meydanı düzenlenecekti onu bitirdik. Önümüzdeki haftalarda Hereke Kalesinin surlarını, orjinaline bağlı olarak yükseltecek bir ihaleye hazırlanıyoruz, büyük bir ihale bu. İnşallah seçime kadar yapmış olacağız. Hereke’nin kültür ve tarih mirasının varlıklarına ve eserlerine sahip çıkmak suretiyle yeniden orayı cazibe merkezine dönüştürmek istiyoruz. Bu manada gayretlerimiz devam edecek. Büyükşehir belediyemiz ekim ayının başından itibaren Şirinyalı’ya kadar olan bölgede büyük bir peyzaj çalışmasına başlıyor. Yukarı Hereke’de bunca yıldır ihmal edilmiş olan plan çalışmalarını tamamladık, elden geçirdik, ciddi paralar harcadık. 17 Ağustos Mahallesi’nde de ciddi çalışmalarımız oldu. Sonuç itibariyle Hereke Belediyesi belki bağımsız bir belediye değil ama Körfez’e bağlı olarak geçmişte alamadığı bugün Hereke Belediyesi devam etse bile belki yanından bile geçemeyeceği hizmetleri alıyor, biz de onun destekçisi ve takipçisiyiz.

AK PARTİ HARİCİNDE KİMSE KAZANAMAZ

- Körfez’deki muhalefet partilerini nasıl değerlendiriyorsunuz? Özellikle CHP ile DP’nin ittifak yapma olayına bakışınız nasıl?

Muhalefet partileri tabii adı üzerinde muhalefetlerini yapacaklar. Çalışmalarımızı yüzde yüz destekliyor olamazlar. Algı farkı oluyor; yapanın yaptığı hizmete bakış açısı ile eleştirmek zorunda olanın bakış açısı çok farklı. Bunu kabul etmemiz lazım. Bizim her yaptığımızı kabul etmelerini tasvip etmelerini beklemiyoruz ama ‘Körfez’de birtakım değişiklikler var, güzellikler var.’ demelerini burada yaşayan yerel bir yönetici olarak bekliyoruz. Takdir kendilerinin tabii, ister söylerler ister söylemezler onların bileceği iş. ‘Cumhuriyet Halk Partisi ve Demokrat Partisi’nin arasındaki ittifaka nasıl bakıyorsunuz?’ Sorusunu şöyle cevaplayabilirim: Herkes her parti ile ittifak yapabilir, genel de ve yerelde. Bunda bizi rahatsız edecek bir şey görmüyorum. Şunu net biliyoruz ki; bir iki dönemde Körfez’de AK Parti’nin dışında belediye başkan adayının seçim kazanma şansı çok düşüktür, hatta imkânsızdır.

- Önümüzdeki dönem nasıl bir meclis üyesi kadrosu oluşturmayı düşünüyorsunuz?

Birinci dönemin sonunda meclis üyesi kadrosunda çok ciddi değişiklikler yapmıştık, mutlaka bu dönem de olur ama köklü radikal bir değişiklik kimse beklemesin ama öncelikle belediye başkan adayının belli olması lazım. Eğer biz devam edeceksek, o zaman otururuz. İlçe başkanımızla, teşkilatımızla, partimizin yetkili organları ile kendi düşüncelerimizi ve çalışmalarımızı masanın üzerine koyarız onların önerilerini alırız. Bu doğrultuda, aklın yolu bir ortak aklı kullanarak güzel bir liste yaparız diye düşünüyorum.

DUBAİ PORT’UN İLÇEYE KATKISI OLACAK

- Dubai Port Limanı ne zaman aktif hale gelecek? Bura bittiği zaman Körfez’e nasıl bir katkıda bulunacak? Düşüncelerinizden bahseder misiniz?

Ne zaman aktif hale geleceği başlamasına bağlı, şu anda birtakım hukuki gerekçelerle başlaması gecikti. Tabii burada hukukun ne karar vereceği bizi bağlayıcı nitelikte. Önlerinde yeni bir süreç var, o süreç biter bitmez başlayacaklarını tahmin ediyorum. Çünkü ruhsatlarını aldılar. Başladıktan sonra hızlı bir çalışma ile 18 -20 ay gibi süre içersinde liman aktif hale gelecek diye düşünüyoruz. Bu çerçevede en erken başlasalar 2015’in sonuna gibi aktif hale gelir. Körfez’e ne gibi bir katkısı bulunacak? Bunlar bacasız sanayi, evet çevre ile ilgili endişelerimiz var, hiç kimse bu kadar güzel bir iç denizin dolgular ile küçültülmesine etkilenmesine sıcak bakamaz fakat ülkemizin ve hayatımızın bir gerçeği. Bu ülkenin limanları olacak ya dolguyla ya da iskele inşaatı suretiyle inşa edilecek. İç denizi tercih etmenin sebebi de belli. Açık denizler limancılık faaliyeti için uygun denizler değildir. Bölgemize bu manada yatırımcıların sürekli gelmek istemesini de anlayışla karşılamamız lazım. Bize düşen çevreye verecek etkileri en aza indirerek buradan gelecek katma değerin ekonomimize yansıyacak bölümünü en yüksek yapmak. Biz, Dubai Port Limanı’nın izinlerinin çok önceden alındığı için yapılacağını tahmin ediyoruz. Dolayısıyla buna göre pozisyonumuzu aldık ve bundan Körfez’i en iyi nasıl yararlandırabiliriz bunun çalışmasını yaptık. Ekonomimiz üzerinde Körfez’in ekonomisi üzerinde kuşkusuz önemli katkıları olacak. Büyükşehir belediyemizin gelirlerinin önemli bir bölümü ilde toplanan vergilerden oluşuyor. Bu vergilerin de önemli bir bölümü limancılık faaliyetlerinden geliyor dolayısıyla büyükşehir belediyemize çok müspet bir katkıları olur. Dolaylı olarak da ilçe belediyeleri faydalanır diye düşünüyorum. Buradaki konutlara olan talepten, esnafımızın üzerindeki olumlu etkilerinden, bankacılık sektöründeki katkılarından ayrıca bahsetmek gerekir. Körfez için güzel sonuçlar doğuracağını düşünüyorum.

PLAY OFF VE OLURSA BANK ASYA

- Sizin onursal başkanı olduğunuz ve himayenizde bulunduğu dönem de çok ciddi yatırımlar yapılmış ve Kocaeli’nde şu an profesyonel anlamda en önemli spor kulübü olan Körfez FK’nın bu sezon ki hedefleri hakkında bilgi verir misiniz?

Öncelikle bulunduğumuz ligdeki konumumuzu muhafaza etmek istiyoruz. Bu takım ikinci ligde kadro yapıldı. Biraz daha genç ve mütevazı bir kadro, eğer sportif anlamda büyük bir sürprizler olmazsa “Play Off” ve şampiyonluğu hedefliyorlar, kovalayacağız diye düşünüyorum. Bu sezon ki başarımız Play OFF ve olursa Bank Asya’dır. Ama ilk baştaki hedefimiz şampiyon olalım değildi, yerimizi muhafaza edelim, durumumuzu bilelim. Çünkü şunu tecrübe ettik. Körfez’in çok şanslı olduğunu söylemem gerekir. 2. Ligde tek takım var, Kocaeli’nin tek takımı bu, diğerleri 3.Lig ve amatörde. Buna rağmen maçlarımıza ve takıma olan ilgi bizi pek tatmin etmiyor. Halkın arkasına koyduğu destek de önemli. Eğer bir üst lige sıçramasını gerektiriyorsa biz gereğini yaparız ama şu anki görüntü sanki bu durumdan memnunuz gibi.

- Siz olmasaydınız İlimtepe sorunun çözülme şansı yoktu. İlimtepe için büyük emeğiniz var. Önümüzdeki dönemde bir cazibe merkezi haline gelmesi için ne tür projeleriniz var?

Evet, bu problemi geride bıraktığımızı düşünüyoruz. Devasa bir sorundu. Buranın cazibe

            Merkezi haline dönüşmesi bizim yapacağımız çalışmalar ile mümkün görünmüyor. Şehirden o bölgeye doğru yerleşim alanlarının gelişmesi insanların daha temiz, daha güvenli alanlara yönelmesi ile mümkün olabilecek diye düşünüyorum. Aradan geçen 3-4 yıllık zaman diliminde bizim çözüm yoluna soktuğumuz günden beri İlimtepe çok büyük bir ilgi görmedi açıkçası. Bunda şunun da bir etkisi var, şehirde ve ülke genelinde konut sektörü faizlerin düşmesiyle parlak bir dönem yaşadı. Alternatifler çoğalınca vatandaş biraz daha şehir merkezlerini tercih ediyor ister istemez, çocuğunun okula, evinin işe yakın olmasını istiyor. Tabii o bölgede soruna çok odaklanmamız ve büyük kaynak harcamamız nedeniyle sosyal hayata ve buna bağlı mekânları da geliştiremedik, canlandıramadık. Önümüzdeki dönem de orada bir çalışmamız var muhtemelen bu hafta paylaşacağız. Oraya bir alışveriş yapmak suretiyle, Yeşil İnşaat’ın yapmış olduğu bir çalışma var. O tamamlanır buna bağlı olarak birkaç tane büyük çalışma ile bölge daha cazip hale gelir ama bir belediye bir yerel yönetim, belirli hizmetler ile cazibe haline dönüştüremiyor. Bazen bir bakıyorsunuz hiç ummadığını, istemiş olmuyorsunuz ama yer cazibe merkezi oluyor. Doğaçlama gelişmeler oluyor. Örneğin; İzmit’te Bağçeşme Mezarlığı’nın olduğu bölge var. Bundan birkaç yıl öncesine kadar insanların mezarlık ziyaretleri için gittiği, köy görünümlü bir yer. Ama bugün gidin arsa fiyatları inanılmaz rakamlara bulmuş durumda. Niye? Çünkü oraya bir iki tane albenisi yüksek proje hayata geçiyor, hepsi birbirini tetikliyor. Sektör oraya yöneliyor. İlimtepe’nin de böyle olacağını düşünüyorum. Kocaeli’den veya Kocaeli dışından –İstanbul ağırlıklı olarak tabii- ilgi yönelirse, bölgenin önümüzdeki dönem de gelişeceğini düşünenlerdenim.

OTOPARK YAPIYORUZ, KİMSE KULLANMIYOR

- Gerek merkezi gerek yerel yönetim olarak ciddi bir ulaşım yatırımı gözlemlenmekte. Körfez’de ulaşımla alakalı bundan sonraki projeleriniz ve yatırımlarınızla ilgili genel değerlendirme alabilir miyiz?

Ulaşım ile ilgili derken, D-100 üzerindeki çalışmaları öncelikli olarak düşünüyorsunuz, ben de öyle düşünüyorum. Bizim buradaki amacımız şu: Körfez sınırları içerisinde hiç trafik lambaları olmasın. Bu manada hayata geçirdiğimiz projelerde tek bir lambamız kalıyor o da Liman Kavşağında. Daha önceden 95 Evler’de, Tütünçiftlik’te, Petkim Kavşak’ta, Anadolu Döküm’de ve Liman’da 5 ayrı yerde vardı. 95 Evler battı çıktısını belediye olarak üstlenip yaptık oradaki trafik ışıklarını kaldırdık. Tütünçiflik’te viyadük yıkılacak aşağıya alınacak gibi bir çözümümüz vardı ama ikincisi yapılarak geçilmek istendi ve öyle oldu.  Anadolu Dökümü’nde bir battı-çıktı ile bu ışıkları kaldırırız diye düşündük, Eylül ayı sonu gibi o da bitecek. Liman Kavşağı ile ilgili bir köprülü kavşak çözümlenmesi üzerinde duruluyor; bittiğinde ana arter dediğimiz D-100 üzerinde trafik lambalarında hiç durmadan hem şehir içi trafiğin hem de transit trafiğin güzel bir şekilde artmasını istiyoruz. Liman yatırımlarının da trafiğe getireceği yükü de bertaraf etmek adına bizim için önemliydi. Buradaki gelişmeler şehrimiz için güzel oldu. Aslında ulaşım ile ilgili 2. meselemiz toplu taşıma da İzmit ile bağlantı. Burada tabii Büyükşehrin yapmış olduğu çalışmaları önemsemeliyiz, dikkate almak zorundayız; bizim elimizde olan bir şey yok. Geçici tedbirler alıyorlar araçların büyütülmesi ve disipline edilmesi ancak nüfusumuzun sürekli arttığını göz önüne alırsak, alternatif ulaşım mekanizmalarının devreye girmesi lazım. Denizi iyi kullanmamız lazım, treni kullanamayacağız gibi görünüyor, hat raylı sistemin ya da buna bağlı bir çalışmanın mutlaka projelendirilmesi lazım. Bir diğeri de mahalle bazlı ulaşım planları düzenlememiz lazım, bazı caddeler sokaklar tek yön olacak, bazılarında otopark yasakları olacak. Vatandaşlarımızın yapılan çalışmalara katkı vermesini bekliyoruz. Mesela Ağadere Caddesi’ne bakıyorum, akşam saatlerinde özellikle, inanın, o güzelim caddede araçlarını öyle bir park etmişler ki solundan tek bir şerit zorla akıyor. Önüne gelen esnafın önüne park etmiş ve esnaf da bu durumdan rahatsız değil. Zannediyor ki; park edenler araçlarla birlikte işleri artıyor. Öyle bir şey yok aslında. Yavaş yavaş bu noktaya da gitmemiz lazım, bizler otoparklar da yapacağız. Otoparklar yaptıkça da araçların buralara yönlendirilmesi lazım. Mesela Tütünçiftlik’te Kültür Merkezi yaptık, altında 200 araçlık otopark var içinde 1 tane araç yok. Tuğrul Caddesi’nde her yerde sağlı sollu araçlar var. Bunlar hoş bir şey değil. Şehir hayatını özümsememiz lazım.

Seçime kadar yapmak istediğimiz, Ziraat Bankası ile anlaştık, orayı kamulaştıracağız. Tuğrul Caddesi’nin karşısını açıyoruz, Hamit Kaplan’a kadar alternatif bir güzergâh daha açacağız. Bu çalışmaları gündemimizde tutup devam edeceğiz. İnşallah ulaşım ile ilgili bir problem beklemiyorum. Dediğim gibi toplu taşıma ilgili Büyükşehirin çalışmaları da takip ediyoruz ve inşallah güzel çalışmalar alacağız. 

TÜTÜNÇİFTLİK’E KENT MEYDANI

- Emlak Konutun bölgede yapmış olduğu konutlaşmaların Körfez katkıları nelerdir?

Nasıl olurun cevabını doğrusunu söylemek gerekirse çok bilmiyorum ama Emlak Konut’un yaptığı konutların bulunduğu alanda depremden sonra konutlandırılmış binlerce prefabrikler vardı. Oradaki sosyal hayatın Körfez’e inanılmaz derece olumsuz yansımaları vardı. O sonlandırıldı. Bu manada oranın temizlenmiş olması, sitelerinin yapılması ki her etapta yaklaşık 900 tane daire var ve 3 etap bittiğinde 12-13 bin insan yaşayacak. Bizim için belediye açısından şöyle bir kolaylığı oluyor ve hizmet götürmede çok fazla yormuyor bizi. Düşünün 12 bin insan yaşıyor, bunların ihtiyaçları ne olabilir ki? Temizliği ve çöpü dışında. Ama geniş bir coğrafyayı düşünün, bütün mahallesine giriyorsunuz çıkıyorsunuz, belediyecilik hizmetleri açısından bu tür toplu alanların faydaları var ancak biraz daha Derince’ye yakın gidiyorlar şu anda. Ulaşımlarının çoğunu tahminim; ticaretlerinin çoğunluğunu da oradan yapıyorlar ama sonuçta Kocaeli hepimizin. Güzel mekânlar oldu, bunlara tam da sosyal konut demiyoruz, orta sınıf daireler, süper lüks olmasa da daireler. Bu çalışmaları açıkçası destekliyorum, belediyecilik hizmetlerinde bize avantaj sağladığı için öbür manada bilimsel birtakım veriler yok.

- Köyler önümüzdeki dönemde Büyükşehir yasasıyla mahalle statüsüne giriyor. Bu kapsamda köylerle ilgili bir proje programlarınız nelerdir?

Köylerle ilgili şu anda tespit etmiş olduğumuz ya da ortaya koyduğumuz büyük projelerimiz yok. Zaten öteden beri büyükşehrin sınırları içerisinde olduğu için, büyükşehrin köyler ile ilgili çalışmaları vardı. Köyün beklentisi ne olur? ‘Yolum iyi olsun’ der, ‘suyum olsun’ ister ve imar ile ilgili çok fazla sıkboğaz edilmeyi istemez ama sınırlar ilçe sınırlarına dönüştüğü için önüne gelen istediği yerde inşaat yapamayacak. Biz bunların yanında olacağız, hem köylümüzün yanında olacağız hem de disipline etmeye çalışacağız. Köylerle ilgili de büyükşehrimizle koordineli bir şekilde onların sosyal hayatını geliştirici, güzelleştirici çalışmalar yapacağız ama dediğim gibi şu köye şunu yapacağız diye bir çalışmamız yok.

- Tütünçiftlik eski belediyesinin binasını nasıl değerlendirmeyi planlıyorsunuz?

Eski belediyemizin üstünde İSU var. 1, 1,5 yıl sene kadar sanıyorum ki biz inşaatı tamamlayana kadar orada kalacaklar. O bölgede ileriye dönük daha farklı bir çalışma düşünüyoruz, bunu hayata geçireceğiz inşallah ama alanda arkadaki iş hanının yeri de dahil olmak üzere o meydanda da çok daha güzel bir çalışma yapılabilir. Hepsi yıkılıp depreme dayanıklı, altında otoparkları olan biraz daha kent meydanı gibi... Bakalım çalışacağız.

YARPAŞ, KÖRPAŞ İLE SAĞLAM ZEMİNE KAVUŞACAK

- Hacıosman Mahallesi’nde bulunan eski belediye hizmet binası üniversiteye verildi. Burayı meclis kararıyla devretmiştiniz. Buradaki eğitim ne zaman başlayacak? Gelecek olan öğrenci sayısı ne kadar olacak? Buranın Körfez ve Hacıosman Mahallesi’ne katkısı ne olacak sayın başkanım?

Bu döneme yetişmiyor, binada tadilat yapmamız gerekiyor. Bununla ilgili çalışmalar YÖK’e bildirildi, gerekli izinler alındı. Projeler hazırlanıyor, ihale edilecek, ulaşım ile ilgili 4 yıllık yüksekokulu olacak. İnşaatı başlanacak tamamlanacak, öğrenci sayısı ilk başta çok fazla olmaz. 100-200 civarında olur. Çünkü birinci seneden başlayacak, her sene geçtikçe yeni kayıtlarla birlikte biraz daha zenginleşir. Bittiğinde de tahminen 500-600 civarında öğrenci olur. Hacıosman Mahallesine katkısı, bir defa manevi anlamda. Oradan belediye taşınınca yerinin boş olması sıkıntıydı bizim açısından, üniversitenin varlığı öğrencilerin çevre ile olan münasebetleri kuşkusuz ki mahalleye bir hava katacaktır. Ancak ekonomik olarak “Mahalleyi uçurur!” gibi bir iddiada bulunamam. Öyle bir şey yok çünkü bunlar ancak 10 bine yakın kampüs gibi fakültelerle sağlanan başarılardır. Zaten fakültelere kampüs dışında izin verilmiyor. Üniversite nereye konumlandıysa onun içerisinde var. Diğer yıllarda 2 yıllık 4 yıllık yüksekokullar var, en azından gelen öğrenci 4 yıl Körfez’de kalacak. 2 yıllık okullarda öğrenci çocuk geliyor, kayıt oluyor etrafı tanıyana kadar bir senesi doluyor, ikinci senesinde gitme telâşesin düşüyor. Tabii 4 yıllık olursa belki ileriye doğru yüksek lisans imkânları da olabilir.

- YARPAŞ A.Ş sizin TÜPRAŞ’tan edinmiş olduğunuz bilgi ve birikiminizle profesyonel bir yapıya kavuştu. Önümüzdeki dönem YARPAŞ’la ilgili düşünceleriniz ve projeleriniz nelerdir?

TÜPRAŞ’tan edindiğim bilgiler ile profesyonel bir yapıya kavuştu mu? Doğrusu kavuşmadı. Eski belediye başkanının giderayak % 80’ine yakın toplu iş sözleşmesi ile zam yaptığı ve bizi bağladığı borçlu harçlı yerde, bizim tüm gayretimiz oradaki YARPAŞ çalışanını mağdur etmeme yönündeydi. İnsan onuruna yakışan bir hayat standardını yakalasınlar istedik. Onları sağladık, zaman içerisinde küçültmeye çalıştık. Devlete olan borçları, özellikle vergi borçları çekilemez boyuta gelince artık ihalelere de giremiyor, geçiş süreci yaşıyoruz yeni bir şirket kurduk KÖRPAŞ. Belki önümüzdeki dönem KÖRPAŞ ve YARPAŞ münasebetinin daha sağlam bir zemine kaydırıp orada çalışanlarımızı değerlendirmek ve YARPAŞ ile ilgili de nihai bir karar vermemiz gerekiyor, sonuçta dediğim gibi çalışanların mağduriyetini engelledik, önledik. İnşallah önümüzdeki bir dönemde radikal bir karar veririz.

 

Röportaj: Gülten TOPKARA

 

 

 

 

 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner2

banner4

banner16

banner19

banner23

banner5

banner35

banner21

banner7

banner17

banner18